Bygge links til jeres webside

Sørg for at bygge links til jeres webside, så I rangerer højere i søgemaskiner som Google!!

At bygge links til hjemmesiden - Linkbuilding

Dét at bygge links, er også en del af SEO –  måske én af de allervigtigste, for uden links fra andre websider hvor der indikeres, at netop jeres virksomhedshjemmeside er vigtig, vil det ikke blive vist i søgeresultaterne.

Hvordan bygger man så et link? Det er i sagens natur egentlig ganske enkelt, som eksempel kan man henvende sig direkte til en samarbejdspartner - en avis, eller en portal og spørge om de ikke vil indsætte et link fra deres hjemmeside, til virksomhedens side. På den måde vil søgemaskinerne se, at jeres hjemmeside er relateret til netop virksomhedens produkter og at den er vigtig, fordi der er en anden der “linker” til jeres hjemmeside.

Man kan få links på rigtig mange måder, f.eks. ved at indsætte et link fra Facebook, Twitter eller andre sociale medier, til jeres hjemmeside. De fleste er på Facebook i dag så derfor ville det være helt oplagt at få placeret et link dér. Fremgangsmåden hvorpå man indsætter ens hjemmesidelink på en anden webside, eller på de sociale medier, kan man læse sig frem til på Google. Det er ikke særlig svært og kræver ofte bare, at man indtaster domænet.dk i et tekstfelt, eller på Facebook –  f.eks. i éns statusopdatering.

Andre måder at få links på er ganske simpelt ved at tilmelde sig forskellige fora på Internettet som diskuterer emner der interessere dig, her kan man ofte indsætte et link i signaturen på hver post man laver. Faktisk så kan man også såfremt virksomheden har en Video omkring deres produkter eller selve virksomheden, også lægge en video op på diverse tjenester og få et link derfra til ens hjemmeside.

Udgiv en pressemeddelelse hver gang du har et nyt produkt, en ny service ydelse eller når der sker noget nyt i virksomheden. Denne kan let distribueres rundt til forskællige nyhedbureauer og medier som offentliggør jeres artikel hurtigt sammen med et link. Det er en rigtig god måde både at få omtale men også nye links til virksomhedens hjemmeside. Udgiver man en pressemeddelelse så er man også sikker på at de links der kommer ind mod jeres hjemmeside er relevante, det kalder man relevant linkbuilding.

Relevant linkbuilding er faktisk noget af det vigtigste at lægge mærke til og vægt på. Før i tiden kunne man bare bygge links som det passede en og søgemaskinerne elskede det. I dag skal der meget mere til for at søgemaskinerne overhovedet syntes at jeres hjemmeside er relevant i sørgeresultaterne. Når man laver professionel linkbuilding så er det vigtigt at have fokus på at de links man får kommer fra samme branche eller relaterede brancher. Det kan selvfølgelig også være som allerede nævnt ovenfor, fra nyheds medier. Jeres virksomhed har f.eks. ikke brug links fra en burger bar når I handler med cykler eller omvendt.

Hele processen med at bygge links, kaldes også Linkbuilding på Engelsk, det er meget brugt indenfor SEO optimering, faktisk er det noget af det vigtigste i virksomhedens SEO optimeringsstrategi, hvis man vil have succes med det.

 

bygge links

Flere links, flere kunder til jeres forretning…

bygge links

Ved at fortsætte med at benytte denne webside accepterer du brugen af cookies på SerpConsult.dk - Læs mere

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close