Google Adwords

Google Adwords den hurtige vej til at komme i toppen af søgeresultaterne.

Mange internet marketingfolk er komplet forvirret over brugen af Google Adwords i deres reklame kampagne. Nogen virksomheder mister tusindvis af kroner, med AdWords, men der findes også dem der har brugt Google Adwords til, at skabe succes og tage deres virksomhed til helt andre højder.

Selvom virksomheden kun vil benytte sig af Google Adwords, så skal hele websiden stadig søgemaskineoptimeres og det anbefales, at lave linkbuilding som minimum fra de sociale medier. Som et godt alternativ, eller supplement anbefales det at oprette en Facebook markedsføring kampagne, så virksomheden også bliver synlig på de sociale medier -  og hvor der kan rammes rimelig præcise målgrupper, for de services og produkter som virksomheden tilbyder.

t

Hvad er forskellen på de to grupper?

Der er lige præcis seks specifikke fejl virksomhederne laver når de bruger Google AdWords.

Fejl #1: De bruger forkerte typer af match sætninger.  
En af de største fejl, begået af folk der er nye i Google AdWords er, at de bruger de forkerte match sætninger. Med AdWords, kan du bruge keyword sætninger på 3 måder. Bredt Match, Eksakt Match, og Udtryks Match.

o

Resultater der er bedst i forespørgsler:


Tre typer af match sætninger 

  • Hvor kan jeg købe Adidas basketball sko?
  • Sælger Adidas basketball sko?
  • Anmeldelser af basketball sko lavet af Adidas
p

De bedste resultater vist i forespørgsler:

De bedste resultater I forespørgsler.

  • Adidas basketball sko?
  • Sælger Adidas basketball sko?
  • Anmeldelser af basketball sko lavet af Adidas.
p

Fejl #2: Put alt i den samme kategori.

I stedet for at opdele keywords baseret på annoncerne, så vil de fleste mennesker gerne have alt er i den samme kategori. Hvad dette gør(uanset hvad de søger) er at vise præcis den samme annonce.

Når du gerne vil lave en søgning og du gerne vil se relevante annoncer, må du matche dine keywords med din annonce kopi. Dette vil mindske din pris pr klik, men øge din rangering.

Google Adwords

For at få mere at vide om de resterende fire fejl i brugen af Google Adwords, er du velkommen til at ringe til os og snakke med en af vores internet marketing eksperter.

Vores virksomhed kan hjælpe dig med at spore effektiviteten af dine Adwords reklame kampagner. Vi kan optimere din markedsføring ved at identificere hvilke af dine kampagner der klare sig godt og hvilke der ikke gør.

Hvis du ikke har tiden eller kompetencen med online reklamer, så lad vores eksperter hjælpe din virksomhed. 
På vores hjemmeside kan du finde  priser på SEO Optimering på abonnement eller til fast pris aftale

Hvis du ikke har tiden eller kompetencen med online reklamer, så lad vores eksperter hjælpe dig

På vores hjemmeside kan du finde  priser på SEO Optimering på abonnement eller til fast pris aftale

?

Bredt Match

Et fleksibelt søgeord betyder, at din annonce vises (hvis der anvendes de nøgleord) overalt i søgestrengen i vilkårlig rækkefølge. Hvis dit søgeord er “Adidas basketball sko”, vil din annonce blive vist i enhver søgeforespørgsler, der indeholder disse 3 ord. gen i vilkårlig rækkefølge. Hvis

 

 

google adwords

Match sætninger

Keyword match sætning betyder at det “Keyword sætning” vil blive vist i rækkefølge i en søge forespørgsel.
Så i følgende sætning “Adidas basketball shoes,” er ordene I rækkefølge: “Adidas” er først, “basketball” nummer to, “shoes” er nummer 3.

Det kan blive en del af en længere søgnings sætning, så længe der er 3 ord skal de være i den rækkefølge.

>

Det rigtige match

Det rigtige keyword match betyder lige præcis det. Lige præcis disse keywords og den sætning og intet andet skal være inkluderet I søgningen. Ingen ekstra ord eller sætninger før eller efter.

De bedste resultater I forespørgsler.

  • Adidas basketball shoes
  • Sælger Adidas basketball shoes?
  • Anmeldelser af basketball shoes lavet af Adidas.

Hold hovedet koldt, disse typer af match du vælger vil I høj grad påvirke dine samlede indtryk.

Bare hold hovedet koldt, disse typer af match du vælger, vil i høj grad påvirke dine samlede indtryk.

Hvis du bruger bredt match, vil mange mennesker se dit opslag, men din konverterings rate vil blive lavere. Det er fordi mange af de mennesker der ser dine opslag er mindre interesseret i hvad du sælger. Med andre ord, har du et større publikum men færre konverteringer.

På den anden side, har du det rigtige match og de rigtige keyword match sætninger, vil du have et mere præcist publikum og en øget konverterings rate, og flere mennesker der er interesseret i dit produkt.

En god konverterings tilgang at tage, er at starte med en eksakt søgeordssætning. Du skal finde ud af, hvad dine kunde kigger efter og eventuelt åbne det op til Bred match.

 

Ved at fortsætte med at benytte denne webside accepterer du brugen af cookies på SerpConsult.dk - Læs mere

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close